La Biblioteca de Sallent celebra cent anys

El 29 de setembre de 1918 obria les portes la Biblioteca de Sallent, la primera biblioteca pública que la Mancomunitat de Catalunya va construir a la demarcació de Barcelona i la pionera d’una xarxa de biblioteques que actualment compta amb 226 biblioteques i deu bibliobusos. Els actes de celebració d’aquest centenari començaran el mateix dia 29 i duraran tot el dia.

La celebració del centenari consistirà en un lipdub protagonitzat per les entitats i ciutadans, que traslladaran un llibre des de la porta de la biblioteca actual fins a l’edifici de l’antiga biblioteca. La convocatòria és a les 9.30 h. A les 19 h serà el moment d’”Embrossa’t”, un espectacle familiar on a través de la dansa, la màgia, projeccions, ombres i titelles, el públic s’endinsarà en la poesia visual de Joan Brossa. Les entrades es poden comprar de forma anticipada a l’ajuntament o a través de la plataforma digital codetickets.com. Aquestes propostes representen la recta final d’un programa d’actes que va començar el passat mes de març.

La Biblioteca de Sallent es va inaugurar l’any 1918 juntament amb Olot, Valls i les Borges Blanques per part de la Mancomunitat de Catalunya amb el convenciment de convertir-les en una peça clau en la difusió del coneixement.

L’equipament, des de la seva inauguració, ha donat servei de lectura pública ininterrompudament a la població, excepte mig any al final de la guerra civil. Primer, des de l’icònic edifici que es construí als afores del poble, una construcció neoclàssica que ha esdevingut la imatge d’aquelles primeres biblioteques, en un emplaçament que va permetre urbanitzar l’actual Parc Pere Sallés amb les escoles. Després, amb una estada de deu anys a la Sala Vilà i Valentí, en espera de la rehabilitació de la fàbrica de la Casa Torres Amat. I és en aquest espai des d’on la biblioteca ha encarat el segle XXI, donant accés a la cultura i les noves tecnologies, i oferint recursos per a la formació i el lleure de tota la població.

Per tancar els actes de celebració d’aquest centenari, el dilluns 1 d’octubre a les 18.30 h el periodista Antoni Bassas participarà al Club del Llibre, el cicle de trobades amb escriptors a les biblioteques promogut per la Diputació de Barcelona. La xerrada comptarà amb traducció simultània a la llengua de signes.

28/09/2018 10:23h