Sant Boi de Llobregat recorda Maria Aurèlia Capmany

La Biblioteca Maria Aurèlia Capmany de Sant Boi de Llobregat acull del 3 al 24 de setembre la mostra M. Aurèlia Capmany. Dona, escriptora, ciutadana, produïda per la Diputació de Barcelona. L’autora, de qui enguany celebrem el centenari del seu naixement, va destacar en diversos àmbits: com a defensora de les dones, impulsora de projectes teatrals, escriptora i persona compromesa en l'àmbit social, polític i cultural.

Aquesta exposició, impulsada per la Fundació Maria Aurèlia Capmany, fa un repàs per la vida i les diferents facetes de l'autora, que contextualitza també en la història política d'aquells anys. Maria Aurèlia Capmany (Barcelona, 1918-1991) va ser novel·lista, autora de teatre i assagista. El seu prestigi com a narradora li arribà el 1956 amb l'obra Betúlia. El 1959 funda amb Ricard Salvat l'Escola d'Art Dramàtic Adrià Gual, on exerceix de professora, fa d'actriu, de directora i de traductora. En aquesta etapa apareixen dues novel·les bàsiques en la seva producció, escrites anteriorment, "El gust de la pols" i "Un lloc entre els morts", premi Sant Jordi 1968. Com a assagista, dedica nombrosos articles als temes al voltant de la dona i també sobre diversos aspectes de la cultura i de la societat catalana. En el vessant polític va estar vinculada a la Diputació de Barcelona i a l’ajuntament de la capital catalana.

La mostra es podrà veure, posteriorment, a altres equipaments de la Xarxa de Biblioteques Municipals de la Diputació de Barcelona.

30/08/2018 11:12h