Un homenatge literari als ocells, a Esparreguera

La Biblioteca Municipal l’Ateneu d’Esparreguera acull des del 30 d’agost i fins al 20 de setembre la mostra Ocellam, que vol aproximar els visitants al món dels ocells tot coneixent els textos que ens han deixat diversos escriptors sobre aquests animals.

Els ocells són motiu d’estudi des de l’ornitologia, però també són protagonistes de textos, cançons o pintures. L’exposició tria set espècies d’ocells (oreneta, rossinyol,  pardal, colom, corb, oriol i merla) i ens presenta els textos de diversos autors reconeguts que han escrit sobre ells. És el cas de Jacint Verdaguer, Josep Maria de Sagarra, Josep Carner, Pere Quart o Joan Amades. La proposta també centra l’atenció en dues figures que tenen una estreta relació amb els animals de plomes. És el cas de Peter Pan (el nen-ocell creat per James Barrie) i Papageno (l’ocellaire encarregat d’atrapar ocells per a la Reina de la nit a canvi de menjar i beure, de l’òpera “La flauta mágica” de Mozart).

Aquesta exposició, produïda per Tantàgora i que fa itinerar la Diputació de Barcelona,  es podrà veure, properament, a altres equipaments de la Xarxa de Biblioteques Municipals de la demarcació de Barcelona.

30/08/2018 10:55h