Despertem el gust per llegir amb els Clubs de Lectura Fàcil

Fins ara no t’has animat a endinsar-te al món de la lectura? Vols que et descobrim llibres que són un tresor? La Xarxa de Biblioteques Municipals de Barcelona disposa de més de setanta Clubs de Lectura Fàcil a una cinquantena de biblioteques que es reuneixen periòdicament per llegir i comentar llibres seleccionats especialment per començar amb la lectura d’una manera amena i gradual. Al capdavant d’aquests clubs trobaràs professionals que t’ajudaran i et guiaran perquè llegir sigui un plaer.

Recentment s’ha realitzat un estudi d’avaluació dels Clubs de Lectura Fàcil realitzat per la Xarxa de Biblioteques Municipals de la Diputació de Barcelona amb la col·laboració de l’Associació de Lectura Fàcil (ALF) que posa en valor l’impacte social d’aquest programa que apropa la lectura a les persones amb dificultats lectores.

Aquest estudi demostra que els usuaris que participen en aquests clubs de lectura llegeixen més, comprenen més els textos i milloren les seves relacions socials. A més, l’experiència d’aquests clubs posa de manifest que els seus participants comparteixen un alt grau de motivació per l’aprenentatge, l’afany de superació i la constància.

17/04/2018 11:00h