Puig-reig porta una vintena d'autors a la segona Festa de la Novel·la Històrica

Maria Carme Roca, David Martí, Coia Valls, Sílvia Tarrago, Xulio Ricardo Trigo, Jordi Matilló, Jesús Ávila, Ramon Gasch o Ramon Soler seran alguns dels convidats de la segona edició de la Festa de la Novel·la Històrica que se celebrarà el proper dissabte 7 d’abril a Puig-reig.

A escassos quinze dies de Sant Jordi, els autors del gènere signaran la seva obra en un espai instal·lat a la plaça Mestre Badia de Puig-reig, també coneguda com a plaça dels Peixos. Això els ha de permetre atendre els lectors i visitants de forma distesa, amb la presència del periodista i director de ràdio i televisió Sebastià d'Arbó que presentarà cadascun dels escriptors i els seus llibres.

L'Ajuntament de Puig-reig, les llibreries del municipi i la Biblioteca Guillem de Berguedà han unit forces, juntament amb el teixit associatiu del poble, per aconseguir un programa d'activitats més complet que el de la primera edició. Així, els visitants podran gaudir d’activitats paral·leles com l’intercanvi de punts de llibre, una xerrada sobre el món templer i els almogàvers, visites guiades al castell i al Museu textil de Cal Vidal o l'espectacle medieval a càrrec de la colla de diables Clot de l'Infern i Drakònia.

La biblioteca Guillem de Berguedà ha estat l'encarregada d'impulsar la primera edició del concurs de microrelats, amb la participació d'una trentena de persones i el dia de la fira es donaran a conèixer els guanyadors. Durant tot el dia, la biblioteca del municipi es traslladarà al recinte firal amb una mostra de novel·la històrica i prepararan activitats per als més petits.

Coincidint amb el certamen literari s'estrenarà el punt d'informació turística de Puig-reig, que físicament obrirà portes als baixos de l'edifici de l'Ajuntament i que, de manera excepcional, el 7 d'abril estarà instal·lat al recinte firal.

05/04/2018 08:01h