100 anys de la Biblioteca de Sallent

La Biblioteca de Sallent va ser la primera biblioteca pública que la Mancomunitat de Catalunya va construir a la demarcació de Barcelona ara fa 100 anys i va suposar l’inici de la construcció d’una xarxa que ha continuat creixent fins avui i que actualment compta amb 225 biblioteques i 10 bibliobusos. L’acte d’obertura i presentació de la celebració es farà a l’Espai Cultural Fàbrica Vella de Sallent el proper 25 de març a les 19 hores.

Durant l’acte es podrà gaudir de l’obra de teatre “Ens havíem barallat tant!“, que escenifica la darrera trobada entre Montserrat Roig i Maria Aurèlia Capmany, seguida d’un breu col·loqui amb les actrius i el dramaturg. La commemoració d’aquest aniversari s’allargarà fins a l’octubre amb una programació que inclou espectacles teatrals per a adults i infantils, exposicions, xerrades i la participació d’Empar Moliner i Antoni Bassas, entre d’altres.

La Biblioteca de Sallent es va inaugurar l’any 1918 juntament amb Olot, Valls i les Borges Blanques per part de la Mancomunitat de Catalunya amb el convenciment de convertir-les en una peça clau en la difusió del coneixement.  L’equipament, des de la seva inauguració, ha donat servei de lectura pública ininterrompudament a la població, excepte mig any al final de la guerra civil. Primer, des de l’icònic edifici que es construí als afores del poble, una construcció neoclàssica que ha esdevingut la imatge d’aquelles primeres biblioteques, en un emplaçament que va permetre urbanitzar l’actual Parc Pere Sallés amb les escoles. Després, amb una estada de deu anys a la Sala Vilà i Valentí, en espera de la rehabilitació de la fàbrica de la Casa Torres Amat. I és en aquest espai des d’on la biblioteca ha encarat el segle XXI, donant accés a la cultura i les noves tecnologies, i oferint recursos per a la formació i el lleure de tota la població.

23/03/2018 09:19h