Paraula de Santa Coloma 2018

Paraula de Santa Coloma llança, una primavera més i com ja és habitual, la seva proposta literària a la ciutat, amb una gran quantitat d'actes variats i atractius. Sant Jordi tornarà a ser cita clau, amb la tradicional fira del llibre de la plaça d e la Vila, que inclourà la signatura per part dels autors i autores colomencs, tot culminant una sèrie d'activitats per a tots els públics que es perllongaran al llarg de la setmana.

Entre aquestes, destaca especialment l'esdeveniment infantil Menuda Lletra, que oferirà de nou una molt didàctica programació pel gaudi de la canalla, dissabte 21 d'abril als Jardins de Can Sisteré, tot just enfront de la Biblioteca Central.

Precisament, les biblioteques de la ciutat —que aquest any celebren el seu 50è aniversari— jugaran un paper primordial en aquesta primaveral proposta. Contacontes, xerrades, tallers, exposicions i projeccions temàtiques contribuiran a commemorar tan assenyalada onomàstica amb el toc creatiu, pedagògic i de simbiosi amb el teixit associatiu que caracteritza la nostra xarxa bibliotecària.

Podrem assistir a una autèntica multitud d'actes literaris amb la novetat, en aquesta ocasió, de l'enfocament en clau de gènere. Des d’aquesta voluntat, us presentarem el cicle "Dona i literatura", que reunirà cinc actes que analitzaran i faran valdre aspectes destacats de la creació literària femenina.

Així, l'expert en microrelat Ginés S. Cutillas ens parlarà sobre la influència de les escriptores en aquesta disciplina en auge, de les poques en les quals existeix paritat entre dones i homes. Ricard Ruiz Garzón ens glossarà la figura de Mary Shelley filla de Mary Wollstonecraft, qui va establir les bases ideològiques del feminisme modern i el seu cèlebre Frankenstein.
Alicia Rodríguez, Nuria Torreblanca, Sonia Barba i Anabel Vélez duran a terme una taula rodona sobre la relació entre les dones, la literatura i el rock'n'roll. Laia López Manrique presentarà l'espectacle poètic-sonor "El que vull dir és això", i el programa es tancarà amb un recital poètic d'algunes de les poetesses més representatives de Santa Coloma.

El programa complet aquí

18/04/2018 18:01h