Festa de la Verema del Bages

Del 3 al 6 d’octubre se celebra la Festa de la Verema a diferents poblacions de la comarca del Bages, amb el nucli central a la població d’Artés

La Festa de la Verema del Bages és un homenatge al vi i a la vinya del Bages. Per fer-ho, des de ja fa 24 anys, el nucli antic d’Artés esdevé un autèntic escenari a l’aire lliure en reconeixement de la dilatada cultura vitivinícola bagenca. La Denominació d’Origen (DO) Pla de Bages abasta unes 500 hectàrees de vinya, distribuïdes per 27 municipis. 15 cellers elaboren vi de qualitat i dos produeixen cava sota l’empremta de la DO Cava.

Per celebrar-ho s’organitzen tota una sèrie d’actes a l’entorn del vi que tenen com a principal centre neuràlgic la localitat d’Artés, tot i que, seguint la iniciativa de l’any passat, Sallent, serà la localitat que acollirà la inauguració oficial de la Festa de la Verema, mentre que Manresa, seguirà acollint el primer acte de la festa, la Nocturna Vinum.

S’apropa els infants a la cultura de la vinya, portant-los en tractor i veremant. La història del vi es motiu d’espectacles al carrer. Es poden tastar vins de qualitat. Es fan degustacions de productes de la terra. Hi ha artesans que donen a conèixer les seves habilitats.

Vés al prestatge de turisme

30/09/2019 14:36h