Art als cementiris

Coincidint amb Tots Sants la Biblioteca Central d'Igualada acull una exposició sobre l'art als cementiris, del fotògraf igualadí Miquel Solà i Rossell. La mostra es podrà visitar del 30 d’octubre al 23 de novembre i s'inaugurarà el dimarts 30 a les 7 amb una xerrada a càrrec del mateix autor.

A la mostra s’hi podran veure fotografies de gran format que mostren la bellesa dels grans mausoleus que la burgesia catalana va encarregar a principis del segle XX, concretament als cementiris de Poblenou i Montjuic. Mausoleus que reproduïen l’opulència de les mansions en què aquests prohoms de la burgesia van viure en vida i amb diversos estils com el neogòtic, el modernisme, el noucentisme... Arquitectes de prestigi com Puig i Cadafalch i Lluís Domènech i Montaner, escultors de la talla de Josep Campeny i Josep Llimona signaven aquestes obres artístiques monumentals que avui han esdevingut un reclam turístic que va més enllà de la festivitat de Tots Sants.

24/10/2018 07:06h