Dia internacional de la gastronomia sostenible

El 18 de juny es celebra el Dia de la Gastronomia Sostenible. El conjunt de plats i usos culinaris propis d’un lloc concret són una expressió més de la diversitat natural i cultural del planeta. La celebració d’aquesta data promou el desenvolupament d’uns hàbits alimentaris – que incloguin la producció, preparació i consumició d’aliments – més respectuosos amb el medi ambient i les tradicions locals.

Aquest tipus de gastronomia esdevé fonamental en el desenvolupament sostenible, especialment de les comunitats menys afavorides, ja que promociona el desenvolupament agrícola, la seguretat alimentària, la nutrició, la producció sostenible d’aliments i la conservació de la biodiversitat.

La gastronomia és, alhora, una part essencial per acostar-nos i conèixer persones, llocs i costums. Aquest compromís amb la sostenibilitat es manifesta en el suport als productors locals. Una gastronomia més sostenible reafirma la idea que totes les cultures i civilitzacions poden contribuir al desenvolupament sostenible i que tenen un paper fonamental en l’assoliment d’aquest objectiu.

19/06/2018 17:52h