Festa del Càntir d'Argentona

Autor: museucantir.org

La Festa del Càntir, recuperada l'any 1951, se celebra sempre el dia de Sant Domènec, el 4 d'agost al matí. És en aquest matí que es fan els actes de més tradició, com la renovació del "vot de poble" per part de l'alcalde de la vila, la benedicció de les aigües de la font de Sant Domènec, la benedicció i venda del "càntir de l'any" i els jocs de força i enginy a l'entorn de l'aigua i el càntir.

Des que es va recuperar la Festa, l'any 1951, és costum reproduir cada any un model de càntir tradicional, essent molts els col·leccionistes d'arreu del país que any rera any han anat col·leccionant tots els models. Si el primer any es van fer 200 exemplars del càntir d'Esparreguera, l'any 2000 s'ha superat la xifra dels 9.000 exemplars venuts.

El càntir del 2017 s'ha encarregat a l'arquitecte i dissenyador Quim Larrea qui, amb la col·laboració de Núria Gual, ha fet una reflexió profunda sobre quina hauria de ser la funcionalitat i estètica del càntir en els nostres temps. D'aquest treball n'ha sorgit el model que el Museu del Càntir d'Argentona presenta enguany.

01/08/2017 14:44h