Activitats

L'aventura de conèixer: Cicle temàtic - Exploradors i exploradores del món: "Sibèria: Willem Barentsz i el secret de l’illa de Vaygach"

Exploradors i exploradores del món. Juny 2021

Del 12 d’abril al 7 de juny de 2021

El nostre món no hauria estat el mateix sense aquells homes i dones que van emprendre llargs viatges per descobrir-nos regions llunyanes, ens van omplir els espais en blanc dels mapes i ens van apropar a noves cultures i realitats. En aquest cicle coneixerem la vida i els viatges d’alguns d’aquests exploradors i exploradores del món i, sota el guiatge dels conferenciants que han seguit els seus passos, veurem també com ha canviat aquell món que ens van descobrir i què queda del seu record.
Cicle coordinat per Jordi Canal-Soler

Sibèria: Willem Barentsz i el secret de l’illa de Vaygach, a càrrec de Francesc Bailón, antropòleg especialitzat en cultures àrtiques i viatger polar. Dimarts 15 de juny, a les 18:30 h, a la Biblioteca Vilapicina i la Torre Llobeta.

El 1596, l’explorador neerlandès Willem Barentsz va descobrir uns ídols sagrats a l’illa de Vaygach, la «Terra Santa» dels nentsy. Es tracta d’un poble nòmada que continua vivint de forma tradicional en un dels llocs més inhòspits i freds del planeta, conegut com «la fi del món». Són pastors de rens i les seves vides estan condicionades pel pas de les estacions, vivint en campaments temporals i al bell mig de la tundra siberiana. Veurem com viuen en l'actualitat, d'una manera molt semblant als seus avantpassats coetanis de Barentsz.

Aforament limitat. Places per ordre d'arribada.

Totes les activitats estan adaptades a les mesures de seguretat i protecció davant de la covid-19. És obligatori l’ús de la mascareta.

15/06/2021
Tipus de públic