PRESENTACIÓ DEL LLIBRE

BON DIA, SÓN LES VUIT!
d'Antoni Bassas

Llibre guanyador del 50è Premi Josep Pla 2018 que atorga l'Editorial Destino.

Antoni Bassas ha deixat escrita la narració d'un programa que va fer història, El matí de Catalunya Ràdio (1995-2008). Bon dia, són les vuit! és un llibre que traspúa periodisme i ràdio, on veiem els professionals que van gestar el programa cada dia i els col·laboradors que el van elevar a la categoria d'inoblidable, amb episodis que van fer vibrar l'antena cada matí durant més d'una dècada i que els oients encara recorden amb nostàlgia.

Antoni Bassas, nascut a Barcelona el 1961, és llicenciat en periodisme de la UAB. Debutar a Ràdio Joventut amb 16 anys, i als 20 va integrar-se a l'equip de Joaquim Ma Puyal, a Ràdio Barcelona, durant 14 temporades. Del 1995 al 2008, director i presentador d'El matí de Catalunya Ràdio.  Abans havia creat, juntament amb Xavier Bosch, l'espai d'humor Alguna Pregunta Més?, pel qual va rebre el Premi Ondas el 1997. Amb motiu del centenari del FC Barcelona, club del qual és soci, va portar la història del Barça a TV3 amb el talk-show històric Aquest any, cent! El 2009 va convertir-se en el corresponsal de TV3 als Estats Units fins al 2013, any en què es va incorporar al diari Ara de la mà del seu primer director, Carles Capdevila. Ha pronunciat conferències sobre les relacions entre Catalunya i Espanya vistes a través dels mitjans a la London School of Economics i a les universitats de Cambridge i Stanford, entre d'altres.

Us convidem a participar d'aquest acte organitzat per Plataforma per la Llengua Canet de Mar, el divendres 7 de setembre de 2018, a les 7 h de la tarda, a la Biblioteca.

US HI ESPEREM!

07/09/2018