Activitats

L'aventura de conèixer: Cicle temàtic - Exploradors i exploradores del món: "Àfrica meridional, els deserts de James Chapman"

Exploradors i exploradores del món

Juny 2021

El nostre món no hauria estat el mateix sense aquells homes i dones que van emprendre llargs viatges per descobrir-nos regions llunyanes, ens van omplir els espais en blanc dels mapes i ens van apropar a noves cultures i realitats. En aquest cicle coneixerem la vida i els viatges d’alguns d’aquests exploradors i exploradores del món i, sota el guiatge dels conferenciants que han seguit els seus passos, veurem també com ha canviat aquell món que ens van descobrir i què queda del seu record.
Cicle coordinat per Jordi Canal-Soler

Àfrica meridional, els deserts de James Chapman, a càrrec de Roger Canal, biòleg i fotògraf de viatges. Dijous 3 de juny, a les 18:30 h, a la Biblioteca Guinardó - Mercè Rodoreda.

James Chapman va ser un explorador, caçador i fotògraf de les terres inexplorades del sud d’Àfrica. Reviurem les seves experiències a l'Àfrica de mitjans del segle XIX amb un viatge actual, tot travessant rius, sabanes i deserts. Navegarem pel riu Chobe, ens sorprendrem amb les cascades Victòria i descobrirem les riqueses del delta de l’Okavango. També aprendrem a sobreviure al desert amb els caçadors san i coneixerem les principals espècies animals i vegetals de la regió per descobrir i entendre els paisatges i la gent del sud d’Àfrica i enamorar-nos-en.

Aforament limitat. Places per ordre d'arribada.

Totes les activitats estan adaptades a les mesures de seguretat i protecció davant de la covid-19. És obligatori l’ús de la mascareta.

03/06/2021
Tipus de públic