Pau Miró, Aleix Fauró, Isis Martín i Marta Carrasco, Premis Crítica Serra d’Or 2018 en l'àmbit teatral

El passat 2 de maig es va celebrar la 52a edició dels Premis Serra d’Or, guardons entregats per la mateixa revista Serra d’Or que reconeixen les millors obres publicades l’any 2017 en l’àmbit cultural català.

Dins del marc de les arts escèniques, el Premi a millor text teatral va recaure al dramaturg barcelonès Pau Miró per la peça teatral Un tret al cap, estrenada en el Festival Grec 2017 i representada posteriorment a la Sala Beckett. La producció és un thriller periodístic interpretat per tres generacions de dones, Emma Vilarasau, Imma Colomer i Mar Ulldemolins que és tota una reflexió al voltant del periodisme i l’impacte de les notícies falses (fake news), fenomen ben actual i extens avui en dia. Altrament s’hi barreja un altre aspecte sobre els escenaris, com el xoc vital d’una malaltia en un entorn personal i familiar.

Respecte al Premi a millor espectacle teatral, aquest va recaure a Medusa. Dirigida per Aleix Fauró i Isis Martín, l’obra va ser estrenada al Festival Temporada Alta i representada a la Sala Tallers del TNC el desembre del 2017. Adaptació dramatúrgica de la novel·la de Ricardo Menéndez Salmon titulada igual que l’obra teatral, el text recorre la vida de Prohaska, un jove alemany que mostra la barbàrie del nazisme a través de les seves fotografies i, conseqüentment, la por i angoixa davant la complicitat per retratar tots aquells horrors.

Finalment, i com a menció especial del Premi Crítica Serra d’Or de Teatre a l’aportació més interessant, Marta Carrasco fou la premiada amb l’espectacle Perra de Nadie. Sota la seva direcció i interpretació, la coreògrafa recorre l’itinerari dolorós de vuit dones diferents amb un to vibrant i colpidor.

08/05/2018 15:53h