Festival Sâlmon< Moviment i més

Entre el 8 i el 25 de febrer, té lloc la 6a edició del Festival Sâlmon< organitzat per El Graner fàbrica de creació. Com en anys anteriors, la proposta d’espais escènics s’expandeix des del Mercat de les Flors cap a seus com la Fabra i Coats, l’Antic Teatre, el MACBA, la Fundació Joan Miró, la Sala Hiroshima i el CaixaForum.

El Sâlmon va néixer com un aparador del projecte de cases de dansa europees, Modul-dance, liderat pel Mercat de les Flors. Finalitzat aquest projecte, el festival va reorientar el seu paper per ser plataforma de difusió de la creació contemporània de totes les arts vinculades amb el moviment del cos, donant un paper protagonista a artistes vinculats a la fàbrica de creació El Graner.

Lluny de ser un festival concebut com només un aparador dels artistes que hi intervenen, la seva pretensió és la de fer l’acompanyament i l’explicació del procés creatiu tractat com una experiència única i irrepetible. Aquest any anuncien l’inici d’un nou període de transformació, encara per definir.

Més de 30 propostes artístiques incloent laboratoris, conferències i exposicions serán presents en aquesta edició.

El projecte de creació comunitària Atlas, d’Ana Borralho i Joâo Galante, a càrrec d’artistes del barri de La Marina i que reunirá a 100 persones dalt de l’escenari, donarà el tret de sortida del festival al Mercat de les Flors.

Altres espectacles que s’hi podran veure són OVNI del col·lectiu Big Bouncers; Pelucas en la niebla, de Cris Blanco; Societat Doctor Alonso, amb Y los huesos hablaron; Épica, d’Aimar Pérez Gal; Mnemosina, de Patricia Caballero i Mònica Valencianoí i la darrera creació de El Conde de Torrefiel, M.C. Las historias naturales.

08/02/2018 13:48h