BCNegra 2018

Del 29 de gener al 4 de febrer arriba una nova edició de BCNegra, la trobada de novel.la negra de Barcelona en la seva tretzena edició. Enguany l’estimat Paco Camarasa, ànima i alhora comissari d’aquesta gran festa al voltant del gènere policíac fins l’any anterior, passa el relleu a l’escriptor i crític literari Carlos Zanón.

Com a novetat , el protagonisme no estarà centrat només en la narrativa sinó que s’ampliarà amb la presència de la poesia, el cinema, el còmic i la música en les diferents activitats,  en forma de recitals, rutes literàries, projeccions de cinema, concerts i festes, a més de les habituals converses amb autors i taules rodones.

Destaca també la diversitat dels escenaris on es portaran a terme les trobades, des de les biblioteques Jaume Fuster, Agustí Centelles i Mercè Rodoreda, passant per l’Auditori del Conservatori del Liceu, la Sala Apolo, l’Antiga Fàbrica Estrella Damm, els Aribau Multicinemes i l’Antiga presó Model.

James Ellroy , guanyador del XIIIè Premi Pepe Carvalho  visitarà el festival i  i també es comptarà, com ja és norma de la casa, amb el bo i millor del gènere, d’aquí i d’arreu.

Es podrà veure a la biblioteca Jaume Fuster l’exposició Jordi Bernet, fos a negre, pare del mític Torpedo . Dins el programa d’aquest any, destaquen sens dubte dos noms propis de casa nostra; Jaume Fuster, que va morir fa vint anys, i el centenari de Manuel de Pedrolo, figura cabdal de la nostra literatura , protagonista de l’Any Pedrolo.

Més informació:

24/01/2018 13:18h