Deltebre, festes tradicionals de l’arròs

Les festes de l’arròs de Deltebre es van iniciar l’any 2001 amb la intenció d’escenificar les diferents feines que es portaven a terme durant el cicle d’aquest cultiu tal com les feien els nostres avantpassats (plantar, segar...), així com una sèrie de tradicions de caràcter més lúdic que han anat passant de pares a fills.

Per començar l’esdeveniment, els pagesos entren a l’arrossar i fan una demostració al públic en general de com es feien antigament aquestes tasques. Després, s’obre l’espectacle a tothom qui hi vulgui participar: s’entra a l’arrossar i es planta l’arròs (al mes de juny) o se sega (al mes de setembre). Una experiència que nens i grans no oblidaran.

Quan la feina està del tot acabada, comença la part més lúdica de la festa, amb música tradicional de les Terres de l’Ebre, jota ballada, dinar popular, teatre, jocs tradicionals i concurs de cant de jota improvisada. Una sèrie d’activitats que fan reviure una part de la història del Delta i que volen compartir amb tots els visitants.

Informació de les dates de la sega: 17 de setembre de 2017.

Més informació al web de les terres de l’Ebre.

Vegeu a l'Aladí tot el material que podeu consultar i agafar en préstec a les biblioteques sobre el Delta de l’Ebre.

14/09/2017 08:10h