1920-2020 al mirall

La dècada dels anys 20 del segle passat va ser un temps convuls, marcat per la política, la violència i la crisi econòmica. Però van ser també anys de canvis tecnològics, de modernitat en el sentit actual, que va traslladar-se a molts aspectes de la vida quotidiana, dels transports, a les comunicacions, passant per l’oci. Anys que van viure algunes revolucions col·lectives: la dels treballadors, la de les dones, la dels joves que reclamaven el seu lloc. Les lletres catalanes van experimentar una particular puixança amb la irrupció de noms que arribaven per canviar-ho tot: Joan Salvat Papasseit, Aurora Bertrana, Josep Pla, i tants d’altres. Van ser els anys en que el món va aprendre a ballar el fox-trot, el tango o el xarleston. Els anys del jazz i del primer cinema.

Alguns analistes pensen que la situació del món en els anys 20 del segle XXI presenta molts paral·lelismes amb dels mateixos anys del segle XX. És per això que en aquest any 2020 les Biblioteques de la Xarxa de Biblioteques Municipals han programat un gran nombre de propostes divulgatives per a tots els públics amb la finalitat de recordar aquell fecund període de la nostra història recent, per servir-ne la reflexió i al mateix temps, per gaudir-ne.

Care Santos

Recomanem

Destaquem

Veure més destacats Veure menys destacats