Expositor de novetats

• Cómo aprender a gestionar bien el tiempo :

Pascual, Borja

[Madrid] : Editatum, diciembre de 2023

Obra didàctica i directa, mostra els mètodes i tècniques més eficaces per gestionar bé el temps. Ens ensenya a aplicar-los; les seves avantatges i inconvenients i en quines àrees son més eficaces. Escrit per un emprenedor especialitzat en formació i assessorament. Aquest llibre és una eina de treball realment útil i pràctica.

24/04/2024
  • Empresas con conciencia :

Ind, Nicholas

Barcelona : Libros de Cabecera, octubre 2023

Durant moltes dècades, l'economia s'ha regit per la primacia dels accionistes, que centra de la gestió empresarial en la maximització dels beneficis a curt termini. Però a més de crear valor econòmic, les empreses també poden crear, o en el pitjor dels casos destruir, valor social i mediambiental

Les empreses socialment responsables són les que estan dirigides per una brúixola moral interior, que regula les accions envers els seus treballadors, proveïdors i la societat en general. Aquestes empreses poden rentables, guanyar diner i ser socialment beneficioses. Els autors donen exemples d’empreses reconegudes que ja han implantat aquest compromís.

*Recomant per la Xarxa de Biblioteques Municipals

• Dale a la lengua :

Paredes, Luna

Barcelona : Espasa, [2023]

Les llengües canvien i no n’hi ha prou amb la gramàtica, la sintaxi  i el lèxic que vam aprendre a l’escola, per escriure i fer-nos entendre. Aquest llibre pretén posar-nos  al dia dels coneixements que tenim del castellà i incorpora les noves actualitzacions de la RAE, de manera distesa, propera i divertida.

• Pastelería :

Barcelona : Larousse Editorial S.L., octubre de 2023

Una obra de referència per aprendre o millorar els teus coneixements sobre pastisseria. Ofereix consells, tècniques, recursos i nocions bàsiques per aconseguir bons resultats en qualsevol moment: berenars, pastissos, xarrups, coulis, gelats, rebosteria, 200 receptes que t’ajudaran molt.

24/04/2024
  • Del ultramarinos al hipermercado :

Lurueña, Miguel Ángel

Barcelona (España) : Ediciones Destino, noviembre de 2023

Un repàs del productes i dels hàabits en l’alimentació que han canviat des dels anys 80 fins a l’actualitat. L’autor, doctor en ciència i tecnologia dels aliments, fa un anàlisi dels aliments, de la manera de comprar i cuinar, i de les tendències actuals, promogudes pel canvi climàtic, com la carn vegetal,  i el futur de l’agricultura.

• Perpendicular al sol

Cuny-Le Callet, Valentine

Barcelona : Editorial Finestres, gener del 2024

Un còmic compromès amb els drets humans que denuncia la crueltat del règim penitenciari nord-americà i el biaix racista que sovint acompanya l’absurditat de la pena de mort

Quan la dibuixant tenia 18 anys va començar a escriure’s  cartes amb  Renaldo Mc GIrth, també de 18 anys, que estava condemnat a mort. Aquest còmic representa les seves cartes, les visites, l’amistat entre els dos i les vides paral·leles. Es una reflexió profunda i critica sobre la pena de mort i el sistema penitenciari dels Estats Units, sobre la desigualtat social i cultural i el racisme sistèmic, i en darrer lloc, l’esperança de la redempció.

Aquest còmic ha rebut diversos premis com el Bd FNAC France Inter, Premi BD Gest 2023, Artemisa còmic creat per Dones 2024 i a l’obra basada en fets reals.

• El Cuerpo de Cristo

Lema, Bea

Bilbao : Astiberri, noviembre 2023

Aquesta és la història personal de la pròpia dibuixant, que explica la seva experiència amb la malaltia mental de la seva mare. Comença amb una mirada infantil, innocent i crèdula i es va transformant amb una maduresa precoç que l’obliga a prendre consciència dels dimonis que turmenten la seva mare, acompanyat sempre del seu amor incondicional de filla.

Aquest còmic va rebre diversos premis per la manera de tractar les malalties mentals i pel disseny gràfic. Es tracta d’un dibuix fresc, ple de colors i la inclusió de dibuixos de brodats. Fa servir el negre per explicar experiències del passat i els colors vius els moments més dolorosos. Es una obra que destaca per la seva emotivitat, força i alhora positivitat.

• Merel

Lodewick, Clara

[Barcelona] : Garbuix Books, enero de 2024

Clara Lodewick és una jove autora de Brussel·les que ha debutat amb  aquest còmic ple de maduresa gràfica i narrativa, un retrat social del Flandes rural.

Merel , la protagonista, és una dona que, als seus quaranta anys, viu tranquil·la i  lliure, sense marit ni fills. La seva vida es reparteix entre la seva granja d’ànecs, el club de futbol del poble, l’escriptura i els amics.

Una nit tot s’embolica, quan fan córrer el rumor que la Merel es posa al llit amb tots els homes del poble. A partir d’aquest moment, tothom es gira en contra de la Merel.

*Recomanat per la Xarxa de Biblioteques Municipals

• Crea tu segundo cerebro :

Forte, Tiago

Barcelona, España : Reverté Management, [2023]

Un mètode per a ser més productius. La tecnologia ens dona tantes possibilitats per accedir, emmagatzemar i difondre informació que ens  pot paralitzar per excés. Aquest llibre ofereix millores potents i significatives amb el sistema CODE: capturar, organitzar, destil·lar i expressar.

24/04/2024
  • Un detallat assaig on els autors fan un repàs dels diferents moments històrics en que les jornades laborals han anat fluctuant segons el context i expliquen els beneficis que menys treball i més oci podria oci podria contribuir a frenar la crisi climàtica fins a  promoure la salut mental i la igualtat de gènere.

S'estan mostrant 1-10 de 100 resultats