Espais naturals

Dia Europeu dels Parcs 2019

Per commemorar el Dia Europeu dels Parcs, et convidem a participar en alguna de les més de cinquanta activitats gratuïtes a la Xarxa de Parcs Naturals del 25 de maig al 9 de juny. Hi trobaràs caminades a peu, rutes guiades, jornades de portes obertes, matinals festives, tallers infantils, exposicions, audiovisuals, concursos de fotografia, recitals poètics, Parcs i biblioteques... naturalment!, etc.

En algunes, t'hi hauràs d'inscriure prèviament.

Consulta aquí totes les activitats gratuïtes que s'organitzen què, de ben segur, no et decebran!

El 24 de maig de 1909 es declaraven els primers parcs nacionals europeus a Suècia. Uns quants anys més tard, el 1918, es declaraven a Espanya els primers parcs nacionals (Covadonga i Ordesa y Monte Perdido), amb un intent no reeixit d'afegir el Montseny a la llista. Tanmateix, el 1928, ara fa vuitanta-cinc anys, veuria néixer el Patronat de la Muntanya del Montseny, la primera figura de protecció d'un espai natural a Catalunya, a la qual va seguir, ja més tard, el 1972, Sant Llorenç del Munt i l'Obac, el primer espai declarat parc natural a tot l'Estat espanyol.

Al nostre país tenim un espai declarat parc nacional: el Parc Nacional d'Aigüestortes i Estany de Sant Maurici (des del 1955), al qual s'ha de sumar la vintena de parcs naturals i uns altres 150 espais agrupats en diferents figures jurídiques de protecció. Això poc més d'un milió d'hectàrees protegides, que representa el 30% del nostre territori. Per la seva banda, a tot l'Estat espanyol són uns 940 els espais naturals protegits amb figures de protecció diverses, que abracen prop de set milions d'hectàrees terrestres, un 13% de la superfície espanyola, i 490.000 hectàrees marines.

Per recordar aquella primera declaració i difondre'n els valors entre la ciutadania, la Federació de Parcs Naturals i Nacionals d'Europa (EUROPARC) que aglutina gairebé 400 membres pertanyents a 36 estats europeus, va declarar el 24 de maig Dia Europeu dels Parcs.

Aquest any 2019 la Federació EUROPARC invita de nou, a tots els estats europeus i les organitzacions no governamentals de conservació de la natura a divulgar aquest esdeveniment i a organitzar activitats destinades a donar a conèixer els espais protegits i la seva importància per a la societat. I enguany ho fa sota el lema: "Natura a tocar de les persones: el nostre tresor" (Our Natural Treasures)". Les nostres Àrees Protegides estan formades per paisatges sorprenents, espècies increïbles i hàbitats únics. Quins són els tresors naturals que protegeix el parc? Quina és la història d’aquesta espècie amenaçada que viu al teu parc?

Vine a descobrir-ho!

Font de la informació: Xarxa de Parcs Naturals.

Selecció de webs:

També et pot interessar: