10 pel·lícules indispensables per als estudiants de medicina

iStock © AntonioGuillem

Et proposem una desena de pel·lícules inspiradores que tot aspirant a metge hauria de veure.

El Doctor (1991)

Narra la història d'un doctor que en ser diagnosticat de càncer canvia la seva perspectiva de vida per complet. La seva realitat es capgira radicalment quan li toca a ell rebre tractament i "patir" des de l'altra banda el sistema de salut.

Despertares (1990)

Robert de Niro i Robin Williams protagonitzen aquesta pel·lícula que tracta sobre el neuròleg Malcom Sayer qui posa en marxa un nou tractamet per als pacients en estat quasi vegetatiu. El film aborda la relació metge-pacient i la importància de mostrar-se empàtic i comprensiu amb els malalts.

fitxa a Filmaffinity

disponibilitat a la Xarxa de Biblioteques (Catàleg Aladí)

Planta 4ª (2003)

Aquesta producció espanyola explica la vida d'un grup de joves que estan ingressats a la planta d'oncologia d'un hospital. Tot i la complexa situació aconsegueixen tirar endavant gràcies a l'alegria i a les entremaliadures que duen a terme per a soportar la malaltia.

Patch Adams (1998)

Pel·lícula biogràfica sobre el doctor Patch Adams, el qual va revolucionar a la comunitat mèdica degut a les seves singulars teràpies basades en el riure. Segur de que l'humor és el millor remei, Adams està disposat a fer qualsevol cosa per tal que els pacients riguin.

Despierto (2007)

El film aprofundeix en el despertar intraoperari o el que és el mateix, la capacitat d'escoltar i sentir tot i estar anestesiat. El pacient percep el dolor i és conscient de tot el que succeeix durant la seva pròpia operació com si estigués despert però no pot moure's ni expressar-se. El protagonista, interpretat per Hayden Christensen, pateix problemes de cor i s'ha de sotmetre a una complexa operació que durà a terme el seu gran amic, el doctor Jack Harper.

El aceite de la vida (1992)

Dos pares lluiten per salvar el seu fill d'una estranya malaltia incurable. De la nit al dia, el petit no pot caminar, ni veure, ni conversar amb ningú i queda postrat al llit. Els pares no són metges, però faran tot el possible per demanar ajuda i estudiar temes de genètica, biologia... per tal d'endinsar-se en el problema.

John Q (2002)

Protagonitzada per Denzel Washington, aquesta pel·lícula explica la història d'un home normal el fill del qual cau greument malalt de forma sobtada. L'única possibilitat que té de sobreviure és sotmetre's a un trasplantament de cor urgent però l'assegurança mèdica no paga l'operació i la família no té diners suficients per pagar els costos. Començá llavors la lluita d'un pare coratge.

disponibilitat a la Xarxa de Biblioteques (Catàleg Aladí)

El cirurgià anglès (2007)

Aquesta pel·lícula documental mostra el dia a dia del neurocirurgià anglès Henry Marsh a un hospital ucranià. En aquest escenari es barrejen pacients amb dolencies cerebrals i metges sense mitjans suficients per tractar-los. Malgrat aquesta situació, l'equip treballa dur per posar remei als problemes dels malalts.

Medidas extraordinarias (2010)

John Crowley és un exitós empresari d'origen humil que es veu obligat a aturar la seva meteòrica carrera quan els seus dos fills petits són diagnosticats d'una malaltia mortal. És llavors quan s'associa amb un científic brillant per crear una companyia biotècnica que doni resposta a les necessitats de tots dos; d'una banda, salvar la vida dels nens i de l'altra, un escenari únic per provar noves possibilitats mèdiques.

disponibilitat a la Xarxa de Biblioteques (Catàleg Aladí)

El milagro de Carintia (2011)

Tot comença quan uns pares arriben a l'hospital amb la seva filla de quatre anys en braços, sense pols i amb hipotèrmia després de caure al llac. Encara que tot sembla indicar que la nena no sobreviurà, l'equip mèdic posa tot de la seva part per aconseguir el miracle.

ADVERTISEMENT

Vés al prestatge de Salut ►