Trencadís de documents locals

PROJECTE TRENCADIS DE LA XARXA DE BIBLIOTEQUES DE LA DIPUTACIÓ EN EL QUAL ESTAN INCLOSES PUBLICACIONS PERIÓDIQUES LOCALS DE MARTORELL

"Trencadís" de documents locals

S'ha posat en marxa, i en accés obert a través de la Xarxa de Biblioteques Municipals, el dipòsit digital "Trencadís", una eina per emmagatzemar, preservar i difondre digitalment documents locals, sovint únics. Amb aquest dipòsit digital, la Diputació de Barcelona, a través de l'Àrea de Coneixement i Noves Tecnologies, dóna suport als municipis en la recuperació de la memòria històrica i garanteix la conservació de materials d'especial interès.
Les col•leccions digitalitzades que en formen part són, bàsicament, de temàtica local i d'interès general per a la recerca, i inclouen manuscrits, monografies, premsa i imatges de fons originals dipositats a les biblioteques. També formaran part del "Trencadís" els 251 títols del"Programa de digitalització de publicacions periòdiques d'àmbit local" amb els quals la Diputació va iniciar, el 2000, aquest projecte orientat a la preservació i difusió.
Les col•leccions del "Trencadís" s'aniran ampliant fins arribar a configurar una col•lecció digital de temàtica local dins dels fons de la Xarxa de Biblioteques Municipals.
Revistes entrades de Martorell:

Col·leccions digitalitzades:

• Vida Parroquial (1943-1969)

• Solc ( 1970-1977)

• Martorell: semanario de información (1971-1977)

• En equipo (1978-1979)

29/11/2012 13:32h