Ruta literària amb Geocaching a Badalona

Conegueu la Ruta literària pels carrers del centre de Badalona amb Geocaching.com!

El geocaching és un joc que consisteix en amagar i trobar tresors amb un GPS. Funciona com una gimcana de pistes que els participants han d'anar resolent per arribar fins el caché, o tresor.

La ruta literària a Badalona consta de cinc punts, cinc llocs de la ciutat vinculats a cinc autors, alguns d'ells badalonins com Jordi Font i Agustí, Josep Gual Lloberas, Joan Argenté i Artigal i d'altres de renom com Pompeu Fabra i M. Aurèlia Campmany que tot i no ser badalonins, van viure a la nostra ciutat i van estar estretament vinculats i compromesos amb la seva vida social i cultural. Per començar a jugar es faciliten les coordenades d'aquests cinc punts i a cada punt es planteja una pregunta. Cada resposta donarà un dels números necessaris per aconseguir la coordenada final que correspon a l'amagatall. Només es pot arribar al cache un cop completada la ruta i contestades correctament totes les preguntes.

S'ha cuidat el contingut des del punt de vista literari, cultural i de ciutat. S'ha buscat la complicitat dels autors vius, protagonistes del recorregut, que s'han mostrat encantats amb una iniciativa que es presenta com un recurs cultural i lúdic local on les propostes literàries estan presents. On el joc et convida a rastrejar, amb una brúixola en mà, llocs i racons impregnats de les vivències de grans mestres de la paraula.

Aquesta primera ruta s'emplaça en un perímetre reduït perquè es pugui fer a peu, i estarà vinculada a la biblioteca de Can Casacuberta i a l'Espai Betúlia. Evidentment hi ha llocs i autors tant o més significatius que han quedat fora per raons de distància però que poden ser protagonistes d'altres projectes en el futur, ja que la idea és que aquesta sigui la primera d'una sèrie de rutes que es crearan en el territori amb la col·laboració i implicació d'altres agents culturals i educatius.

La Xarxa Municipal de Biblioteques de Badalona és la primera que utilitza aquest portal d'Internet per fer difusió de la lectura i de la cultura local a través d'un joc. Un portal que té molts seguidors, majoritàriament joves i públic familiar, i que és sense dubte un bon canal per fer arribar propostes a un nou públic que es mou principalment per Internet i les xarxes socials.

21/06/2013 12:31h