El Bibliobús Puigdon comença a rodar

El divendres 16 de setembre s'inaugura un nou Bibliobús de la Xarxa de Biblioteques Municipals de la Diputació de Barcelona: el Puigdon. Amb la posada en marxa d'aquest vehicle ja són 10 els bibliobusos de la Diputació de Barcelona que donen servei a 110 municipis, amb prop de 161.000 habitants. L'objectiu és permetre l'accés al Sistema de Lectura Pública de Catalunya als ciutadans dels petits municipis garantint la igualtat d'accés a la cultura a tot el territori.

El Puigdon, concretament, donarà servei a 11 municipis: El Brull, L'Esquirol, Lluçà, Muntanyola, Perafita, Prats de Lluçanès, Santa Eulàlia de Riuprimer, Tagamanent, Tavèrnoles, Viladrau i Vilanova de Sau. En funció de la població, alguns municipis tindran servei setmanal i altres quinzenal.

El nou vehicle, de 10 metres de llarg i una alçada de 3'5 metres, conté uns 2.800 documents per a préstec d'un fons inicial de 5.000 documents que s'aniran renovant periòdicament. Els usuaris del servei podran accedir al catàleg col·lectiu de la Xarxa de Biblioteques Municipals de la demarcació de Barcelona, sol·licitar altres documents en préstec interbibliotecari, tenir accés al servei d'Internet i disposar de diferents propostes de dinamització cultural que el personal del bibliobús elaborarà conjuntament amb els responsables municipals, entitats del municipi i usuaris.

El disseny d'aquest nou bibliobús, que porta el nom de la muntanya de 1.207 metres del municipi d'Alpens, ha tingut molt en compte la transformació que estan vivint les biblioteques, cada cop més atentes a potenciar, a més dels serveis tradicionals a què estem acostumats, iniciatives que afavoreixin l'aprenentatge permanent, la cohesió social i la creativitat. Així, el vehicle disposa d'una pantalla gegant per a diferents usos, màquina d'autopréstec, tres tablets perquè puguin utilitzar els usuaris, així com servei de cobertura wifi. A més, incorpora una plataforma elevadora per a persones amb cadira de rodes.

La incorporació d'aquestes eines tecnològiques significa un canvi de model en el servei de bibliobús i en aquest sentit cal veure'l com un banc de proves de projectes i iniciatives que després es podran exportar, en la mesura del possible, a altres bibliobusos. L'equip del bibliobús està format per una directora, Montserrat Fàbregas, i un tècnic auxiliar de biblioteca, Sergi Escayol, que també n'és el conductor. Rep el suport de la Biblioteca Joan Triadú de Vic.

La Xarxa de Biblioteques Municipals de la Diputació de Barcelona estarà integrada per 225 biblioteques i 10 bibliobusos, que treballen de forma coordinada i amb uns mateixos estàndards de qualitat per tal de facilitar l'accés a la cultura, el lleure i la informació als ciutadans de la demarcació de Barcelona.

Millora a les rutes dels bibliobusos Guilleries i Tagamanent

Amb la incorporació d'aquest nou vehicle s'han reestructurat les rutes del Bibliobús Tagamanent i del Bibliobús Guilleries amb l'objectiu d'augmentar algunes freqüències de pas; alguns municipis que abans eren quinzenals han pogut passar a ser setmanals i alguns que eren mensuals han passat a quinzenals. Cal destacar que tots els municipis que tenien servei mensual: Perafita, Alpens, Vilanova de Sau i Rupit i Pruït han passat a tenir servei quinzenal.

13/09/2016 09:26h