Sandra Uve homenatja les dones inventores en una exposició

La mostra retrata 25 dones inventores, il·lustrades amb aquarel·la i tinta xinesa, adaptades, en gran part, de la sèrie "Women lnventors", publicada a l’Instagram de la dibuixant i escriptora Sandra Uve durant el 2015. L’exposició "Super Women, Super Inventors", produïda per la Gerència de Serveis de Biblioteques, arriba ara al juny a la Biblioteca Jaume Perich i Escala de Premià de Dalt i posteriorment itinerarà per diverses biblioteques de la Xarxa.

Cada quadre va acompanyat d'un text amb la seva història i una reproducció de la patent original. Podem trobar-hi dones com Hedy Lamarr (inventora del primer sistema de comunicacions inalàmbric), Angela Ruíz Robles (precursora del llibre electrònic) o Gertrude Elion (qui va desenvolupar el primer tractament contra la leucèmia).

Es tracta de 25 retrats de dones que contra tot pronòstic van aconseguir el seu somni, en principi un invent amb una patent legal, i en el fons, la seva llibertat intel·lectual i física.

El recorregut de l’exposició permet donar a conèixer la tasca d’aquestes dones i el canvi significatiu que va suposar cadascun dels seus invents en la Història.

Sandra Uve, nom artístic d’Alejandra Villanueva, és una il·lustradora, dibuixant de còmics i escriptora catalana, autora, entre altres, de les novel·les gràfiques “Hora Zulú” i “Los Juncos”.

31/05/2017 08:18h