El Ple de Riure i les Falles

Aquesta setmana us acostem dues propostes: una pels qui vulguin anar a la muntanya i l'altra per als qui prefereixin els aires de mar.

PLE DE RIURE A EL MASNOU

Marxem cap a El Masnou, al Maresme, a gaudir del Festival Internacional de Teatre Còmic, conegut com el Ple de Riure. Aquest any farà vint anys del seu naixement i arriba en el moment més àlgid de l'estiu, en un espai dedicat exclusivament a l'humor i a la fantasia del teatre i el circ, amb un caràcter marcat per la curiositat constant i el desig de conèixer noves formes i manifestacions culturals. Centenars de companyies vingudes d'arreu del món us faran gaudir al llarg d'aquest festival del més gran dels sentits, el sentit de l'humor.

LES FALLES DE TAÜLL

Ara la proposta marxa cap al nord, cap a l'Alta Ribagorça, per endinsar-nos de ple a la Vall de Boí. Aquí hi trobareu un dels espectacles més carismàtics de la Vall: la baixada de Falles. Al món rural les festes populars estan íntimament lligada als cicles agraris i solars. Arrencar el foc, símbol del sol, de la muntanya i baixar-lo cap al poble serveix per purificar els camps i els boscos, purificar la població i preservar-la dels mals esperits. Les de Taüll que us proposem ara, són les darreres de la temporada que comencen a Durro a mitjans de juny.

Primer de tot, es preparen els "faros", amb arbres drets en una zona alta i allunyada del poble que s'encendrà el dia de la baixada formant una gran foguera i des d'on baixaran tots els fallaires, fent cremar la seva falla per iniciar després el seu descens cap al poble. La nit de la baixada, es puja fins al "faro, en fer-se fosc. Abans de baixar, el grup de fallaires berena al costat del "faro", encara sense encendre. En acabar, es fa l'encesa del "faro" i es comença a baixar caminant el primer tram de pendent i seguidament es comença a córrer fins arribar al poble. Allí els músics toquen la tonada de les falles, es recorren els carrers i finalment es llancen les falles en una foguera.

Si no hi podeu anar, no us deixeu perdre el capítol de El Foraster que va dedicar dos programes a la Vall de Boí i a baixada de Falles de Taüll.

Vés al prestatge de Turisme ►

11/07/2016 10:00h