Premi Europa de Teatre

El Premi Europa de Teatre va ser creat el 1986 amb un doble propòsit: d’una banda, servir de reconeixement a grans trajectòries en el teatre europeu i, de l’altra, recolzar a nous creadors.

En aquesta XVI edició els premiats ex aequo han estat l’actriu francesa Isabelle Huppert i l’actor britànic Jeremy Irons; dos actors de repercussió internacional, amb una llarga i exitosa carrera als escenaris europeus.

Els premis a les noves realitats teatrals (que van per la XIV edició) van ser molt repartits: l’italià Alessandro Sciarroni, l’eslovè Jernej Lorenci, l’alemanya Susanne Kennedy, el rus Kirill Serebrennikov, la israeliana establerta a Alemanya Yael Ronen i el teatre públic de Tallinn Theatre NO99.

També van rebre premis especials el dramaturg nigerià Wole Soyinka (primer africà guardonat amb el Nobel de Literatura, l’any 1986) i el director i coreògraf grec Dimitris Papaioannou.

La cloenda de la nit va permetre veure en escena els dos principals guardonats, Isabelle Huppert i Jeremy Irons, amb la lectura dramatitzada d’un text de Harold Pinter, Cendres a les cendres (Ashes to ashes), la història d’una relació de parella amb el rerefons de les conseqüències de l’Holocaust.

La celebració dels Premis Europa s’allarga uns quants dies durant els quals s’hi fan diferents actes relacionats amb el fet teatral europeu: des de la representació d’obres ja consagrades a estrenes de nous espectacles, passant per entrevistes amb els protagonistes i trobades i col·loquis entre artistes i periodistes culturals.

18/12/2017 18:37h