Prova pilot per regular l'accés al Montseny

A finals d’octubre s’iniciarà una prova pilot que regularà l’accés en vehicle privat al Parc natural del Montseny entre Campins i Santa Fe. Els caps de setmana afectats seran el 21/22, 28/29 d’octubre, el 4/5 de novembre i el festiu 1 de novembre.

Aquesta mesura proposa l’acondicionament d’un aparcament per a 500 vehicles a un preu de dos euros al municipi de Campins i l’habilitació d’un servei d’autobús gratuït fins a Santa Fe. Els visitants del Parc seran informats de l’estat dels aparcaments a l’entorn de Santa Fe i convidats a utilitzar aquest servei públic per accedir-hi. Aquest pla es complementa amb el servei d’un autobús llançadora des de l’estació de tren de Sant Celoni fins a Campins, també gratuït durant el període de proves.

A més, també es preveu que els vehicles mal estacionats siguin sancionats i retirats per la grua si dificulten greument la mobilitat a la zona. Amb tot, no es restringirà el pas de vehicles que es dirigeixin cap a Sant Marçal o Viladrau.

Els resultats d’aquesta campanya, que vol potenciar l’ús del transport públic per accedir al massís, seran analitzats per decidir l’aplicació d’aquesta mesura en altres períodes de l’any.

Font: Nació Digital i El 9Nou

13/10/2017 17:37h