II JORNADES GOKURAKU, EL PARADÍS DE L'OTAKU

GOKURAKU 2017

II JORNADES “GOKURAKU, EL PARADÍS DE L’OTAKU”

26 i 27 de maig 2017

Us esperem a les Segones Jornades Gokuraku  al voltant del manga i la cultura japonesa.

Gokuraku et porta un conjunt d'activitats per a totes les edats : xerrades, tallers, projeccions, exhibicions, concerts, concursos, cosplays i molt més...  Que durant tot el dia podràs anar descobrint.

Divendres 26 de maig a partir de les 16h

Dissabte 27 de maig de 10 a 20h.

Auditori, vestíbul i primera planta. Entrada lliure*

*(Cal inscripció prèvia per alguns tallers i activitats)

Segueix i comenta les jornades amb #gokuraku17

EXPOSICIÓ: “Mecha, els robots gegants

Del 20 de maig al 26 de juny

En aquesta exposició aprofundim en la història dels Mecha des dels seus orígens en el manga i anime fins a l'actualitat, en superproduccions de Hollywood.

Els Mecha (pronunciat meca) van aparèixer al nostre país en sèries d'animació com Mazinger Z, entre els anys 70 i 80, dins del gènere animat japonès. Simbolitzaven el cim dels avenços tecnològics a la robòtica. Però... Per què en diem Mecha i no Robot? Un mecha (terme que prové de la paraula anglesa "mechanical"), en ciència-ficció, és un vehicle de grans dimensions controlat per un o més pilots (a diferència de l’autonomia d'un robot), que posseeix parts mòbils tals com braços o cames, l’ús dels quals varia depenent de l'obra de ficció a la qual pertanyen. Actualment el terme Mecha s'utilitza per referir-se a aquest subgènere de la ciència-ficció. Amb els anys, els Mecha han evolucionat de rudes i manuals a estructures aerodinàmiques, biològiques i controlades amb la ment.

Sala d’exposicions. Entrada lliure

Biblioteca Ignasi Iglésias-Can Fabra