BCNEGRA 17

Del 26 de gener al 4 de febrer arrenca la dotzena edició de BCN. Paco Camarasa, comissari d’aquest festival de les lletres, comptarà amb l’ajut d’Antoni Iturbe, periodista i escriptor.

Una de les novetats d’aquesta edició és la creació d’una xarxa  -via Facebook, Twitter i Instagram- amb el nexe barcelona.cat/bcnegra. La segona novetat és la venda de llibres que es farà en tres punts: al Conservatori del Liceu, a l’Ateneu Barcelonès i a la sala Barts.

De premis s'entregaran els dos habituals, el VIII Premi Crims de Tinta, que finalment ha guanyat el novel·lista Marc Moreno (Barcelona, 1977), amb l'obra "Temps de rates"  i el XII Premi Pepe Carvalho que aquest any rebrà el novel·lista de Boston Dennis Lehane.

Aquests dies les biblioteques fem actes relacionats amb la novel·la negra, destaquem La Bòbila, que fa l’exposició “40 anys sense Jim Thomson” a partir de la bibliografia i la filmografia que hi ha a la biblioteca, per exemple del llibre "1280 ànimes" tenen més de quinze edicions diferents.

Així com la biblioteca Jaume Fuster que fa un homenatge a Pepe Carvalho, el detectiu que va crear Manuel Vàzquez Montalbán que serà recuperat per l’escriptor Carlos Zanón.

26/01/2017 17:29h