La ciència a l’abast de la ciutadania

El 2017 comença amb un nou cicle de cafès científics, conegut com "Un Mar de Ciència", que organitza l'Institut Hospital del Mar d'Investigacions Mèdiques (IMIM) en col·laboració amb la Xarxa de Biblioteques Municipals de la Diputació de Barcelona, i que volen apropar temes de salut rellevants i d'actualitat a la ciutadania.

Els dos primers actes ja estan programats:

• El proper dimecres, 18 de gener,  es portarà a terme la primera trobada d’aquest cicle, sota el títol “Menjar pensant en el cervell”, on es parlarà de l’impacte que té la dieta en la nostra capacitat d’aprenentatge, en la memòria, en la capacitat de prendre decisions, i fins i tot, en el desenvolupament de determinades malalties cerebrovasculars. La sessió tindrà lloc a la Biblioteca Barceloneta - La Fraternitat. Presentarà la xerrada la metge del CAP Barceloneta i referent de Salut Comunitària, Francina Barbosa i la moderarà l’infermer del CAP Barceloneta i referent d’alimentació, Francesc Ramos. Els ponents que hi participaran seran Ana Rodríguez Campello, neuròloga de l’Hospital del Mar i investigadora del grup de recerca Neurovascular de l’IMIM i Emili Ros, endocrinòleg de l’Hospital Clínic i investigador principal del grup de recerca “Nutrición y Aterosclerosis” del CIBER Fisiopatología de la Obesidad y Nutrición, del Instituto de Salud Carlos III.
  • La segona cita d'aquest Mar de Ciència tindrà lloc el dimecres 26 de gener, a la Biblioteca Joan Triadú de Vic. En aquesta ocasió, els ponents Rafael de la Torre, Director del Programa de Neurociències de l’IMIM, i Montse Fitó, Coordinadora del Grup de Recerca en Risc Cardiovascular i Nutrició de l’IMIM i la CIBEROBN Un Mar, posaran de manifest els avantatges de la dieta mediterrània i explicaran com ens protegeix davant d’una infinitat de malalties.

El format cafè científic en el marc de les biblioteques fomenta la proximitat entre els ponents i el públic i contribueix a crear el clima necessari per a què tothom comparteixi les seves experiències i expectatives i resolgui els seus dubtes. Als cafès científics també es convida a associacions de malalts, entitats del territori i d’altres públics interessats en participar en un debat sobre el tema que es tracti.

16/01/2017 09:02h