Fes la teva pregunta a Rosa Montero

T'agradaria conèixer més sobre l'escriptora Rosa Montero? Saber quins trucs té per inspirar-se i escriure les seves novel·les? O què opina sobre un tema d'actualidad en concrecte? Doncs aquest mes de novembre és la convidada de les Entrevistes virtuals i pots enviar-li la teva pregunta al formulari que ja pots trobar a la Biblioteca Virtual.

Rosa Montero va néixer a Madrid i va estudiar Periodisme i Psicologia. A la seva primera novel·la, Crònica del desamor (1979), li van seguir, entre d'altres, La hija del caníbal (Premio Primavera de Novela 1997), La loca de la casa (Premio "Qué Leer" 2004 al millor llibre de l'any, Premio "Grinzane Cavour" al millor llibre estranger publicat a Itàlia en 2005 i Premi "Roman Primeur" 2006 a França); Historia del rey transparente (Premio Qué Leer 2005 al millor llibre de l'any i Premio Mandarache 2007); Instrucciones para salvar el mundo (Premi dels Lectors del Festival de Literatures Europees de Cognac 2011); Lágrimas en la lluvia, La ridícula idea de no volver a verte (Premio de la Crítica de Madrid 2014) i El peso del corazón.

També ha publicat el llibre de relats Amantes y enemigos (Premio Círculo de Críticos de Chile 1999), i dos assajos biogràfics, Historias de mujeres y Pasiones. La carne (2016) és la seva nova novel·la.

La seva obra està traduïda a més de vint idiomes. Des de 1976 treballa de manera exclusiva per al diari El País.

A més a més, el proper 9 de novembre a les 19h comptarem amb l'autora al Teatre Ateneu de Cerdanyola del Vallès, dins del marc del Club del llibre, un cicle de trobades amb escriptors promogut per la Diputació de Barcelona amb la col·laboració de diverses editorials.

31/10/2016 12:49h