Salut Mental: La depressió i els seus signes d'alarma

Engega "Un Mar de Ciència", el cicle de cafès científics que organitza l'Institut Hospital del Mar d'Investigacions Mèdiques (IMIM) en col·laboració amb la Xarxa de Biblioteques Municipals de la Diputació de Barcelona, i que volen apropar-nos a temes de salut rellevants i d'actualitat.

El primer acte tindrà lloc el proper dimercres 26 d'octubre a les 19h a la Biblioteca del Fondo en Santa Coloma de Gramenet . Coincidint amb el mes on se celebra el dia de Salut Mental,  el tema escollit per l'organització serà: la depressió i els seus signes d'alarma. Hi participaran Victor Pérez, director de l'Institut de Neuropsiquiatria i Addiccions de l'Hospital del Mar i coordinador del grup de recerca en Salut Mental de l'IMIM i Jordi Alonso, director del Programa d'Epidemiologia i Salut Pública de l'IMIM. Moderarà el cafè Carme Palma, representant local de la Taula de Salut Mental i cap de servei de Salut Pública, Acció Comunitària i Atenció als Consumidors de l'Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet.

Actualment, temes com el suïcidi, les depressions i les malalties mentals en general tenen un fort estigma social a causa del seu desconeixement i de la por que generen. Gràcies a aquesta xerrada podrem apropar-nos a conèixer els seus orígens, quins factors són determinants en la seva aparició, la incidència que hi ha a la nostre societat o tècniques per ajudar als malalts i al seu entorn.

Aquest cafè s'inclou dins del projecte d'Acollida de la Diversitat Funcional de la Biblioteca del Fondo.

24/10/2016 12:11h
Mitjana (1 Vot)