Els bibliobusos engeguen la campanya d'espectacles de tardor

El 3 d'octubre s'inicien les campanyes de foment de la lectura per als nens i nenes als bibliobusos de la Xarxa de Biblioteques Municipals. Aquesta tardor hi participen tres bibliobusos que animaran els infants a llegir a través de diversos espectacles.

El programa de foment de la lectura vol estimular la curiositat dels infants, estendre l'ús dels bibliobusos i potenciar el seu paper de dinamitzador cultural. Des dels inicis del primer bibliobús de la Xarxa de Biblioteques Municipals, el programa ha tractat diversos temes al voltant dels quals animar els nens i nenes a llegir. Cada campanya consta d'un espectacle de petit format que va acompanyat d'uns lots de llibres que es presten a les escoles i una proposta d'activitats sobre el tema central que es tracti.

La primera campanya en arrencar serà "Un món d'emocions al Bibliobús Montserrat", que pretén potenciar la lectura des d'un punt de vista vivencial amb l'espectacle "Viatges de paper", a càrrec de Marcel Gros. La primera actuació tindrà lloc a la Beguda Alta, el 3 d'octubre a les 15.15h.

També tindrà lloc la campanya "La poesia de Joana Raspall al Bibliobús Castellot", que homenatjarà la figura de la poetessa Joana Raspall que va dedicar la major part de la seva obra als infants amb l'espectacle "Els secrets de la Joana" de la companyia El somni del drac a partir del 17 d'octubre a les 15.15h a Sant Martí Sarroca. La mateixa campanya també arribarà al Bibliobús Montau i la primera actuació serà a Les Cabanyes el 19 d'octubre a les 9.30h.

Els deu bibliobusos de la Diputació de Barcelona donen servei a 110 municipis amb una població d'uns 161.000 habitants. L'objectiu d'aquest servei és proporcionar a les poblacions de menys de 3.000 habitants un accés als llibres i a la informació similar al que tenen altres poblacions més grans amb biblioteques estables.

26/09/2016 12:39h