Santpedor recorda la història de Cavall Fort

El desembre de 1961 la revista infantil Cavall Fort publicava el seu primer número. L'exposició Cavall Fort, tan divertit com un joc, que repassa la història de la publicació, arriba dilluns 15 de setembre a la Biblioteca Pare Ignasi Casanovas de Santpedor.

Cavall Fort va néixer el 1961 amb la voluntat de trobar una manera perquè els infants poguessin aprendre a llegir i a escriure en català. Aquesta preocupació va marcar el format i el contingut de la revista: des de la decisió d'incloure-hi pàgines de còmic per a estimular l'interès del lector, fins a la tria del model de llengua, que havia de ser rigorós i, al mateix temps, planer.

Durant aquests primers cinquanta anys de vida, les pàgines de Cavall Fort han acollit signatures representatives de la literatura infantil i juvenil catalana, així com destacats il·lustradors i grafistes.

L'exposició compta amb vuit plafons que descobreixen curiositats i anècdotes de la publicació i que inclouen jocs i entreteniments. S'adreça als infants però també a totes aquelles generacions que han gaudit de la lectura d'aquesta revista al llarg d'aquests anys.

La mostra estarà a la Biblioteca Pare Ignasi Casanovas de Santpedor fins al 2 d'octubre. Posteriorment, es podrà veure a altres biblioteques de la Xarxa de Biblioteques Municipals de la Diputació de Barcelona.

15/09/2014 09:58h