Mor l'actor Santi Ibàñez

El dia 29 de desembre, el món del teatre va despertar amb la trista noticia de la mort de l'actor Santi Ibàñez, una cara molt coneguda i estimada de l’escena catalana.

La llarga trajectòria teatral de Santi Ibáñez va començar de la ma de la companyia Els Joglars. D'aquesta etapa destaca la seva participació al mític Teledeum, a Els virtuosos de Fontainebleau o a l’espectacle Bye Bye Beethoven.

Després d’abandonar la companyia, va començar a treballar amb grans directors de l’escena catalana com Sergi Belbel, Josep Maria Mestres o Abel Folk. Alguns dels muntatges en els que va participar, i que més es recorden són Cómeme el coco, negro, de La Cubana; Pel davant i pel darrera; Aquí no paga ni Déu; Boeing, Boeing; Èric i l'Exèrcit del Fènix.

La seva última aparició als escenaris va ser amb a l'obra de teatre La Ratonera, de l'Agatha Christie, que es va estrenar al teatre Apolo.

Santi Ibáñez també va fer molt cinema i molta televisió, va participar a nombroses sèries exitoses, el que va fer que fos molt conegut per tothom. Es poden recordar els seus papers a Secrets de família(1994-1995, TV3), com Eliseu Palahí; La Lloll, de Jordi Frades (1995, TV3); Estació d'enllaç (1995-1996, TV3) com Alfons; a Plats bruts (1999-2000, TV3); Moncloa dígame, (2001, Tele5) o Temps de silenci. A El cor de la ciutat (2005-2007, TV3), interpretava un protagonista, el Beni.

03/01/2017 12:52h