Sol Picó i Joaquín de Luz premis Nacionals de Dansa 2016

La ballarina i coreògrafa Sol Picó, ha estat distingida amb el premi Nacional de Dansa 2016 en la modalitat de creació i coreografia. El jurat ha valorat el seu "talent creatiu i la seva forta personalitat artística, units a l'audàcia de les seves propostes escèniques".

Sol Picó va néixer a Alcoi el 1967, però ha desenvolupat tota la seva carrera a Barcelona, on va formar la Sol Picó Companyia de Dansa el 1993. Alguns dels seus treballs més destacats són "Raona la vaca" (1995), "Besa'm el cactus" (2001), "El llac de les mosques" (2009), "Petra, la mujer araña y el putón de la abeja Maya" (2011) o "We Women" (2015).

L'altre categoria, el premi Nacional de Danda d'interpretació, ha recaigut en el ballarí Joaquín de Luz. Gràcies a una carrera exemplar, l'artista madrileny va passar de la companyia del seu mestre, Víctor Ullate, a Madrid al Ballet de Pennsylvania i a l'American Ballet Theatre. Però va ser al New York City Ballet on va destacar i va consolidar la seva carrera, arribant a ser primer ballarí el 2005.

Els premis nacionals de Dansa, són atorgats anualment pel Ministeri d'Educació, Cultura i Esport i estan dotats amb 30.000 euros.

Vés al prestatge d'arts escèniques ►

21/11/2016 18:21h