Mor el dramaturg Francisco Nieva

El dijous 11 de novembre va morir el dramaturg, pintor i escenògraf Francisco Nieva a l'edat de 91 anys.

Va néixer a Valdepeñas (Ciudad Real), el 29 de desembre de 1924. Arriba a Madrid a la època de postguerra i entra en contacte amb el Postisme.  Després de diversos anys viatjant per Europa torna a Espanya l'any 1964. Va treballar com a escenògraf per José Luis Alonso i Adolfo Marsillach, essent aclamada la seva feina a Marat-Sade.

Va publicar "Es bueno no tener cabeza", la primera de les seves treintena d'obres teatrals, el 1971. Va ser autor també de diverses novel·les i obres d'assaig.

Nieva estructurava la seva obra en 6 grans blocs: Centón de teatro, Teatro Furioso, Teatro de Farsa y Calamidad, Teatro de crónica y estampa, Tres versiones libres i Varia teatral.

Va ser nomenat acadèmic de la Real Academia Española, ocupava el seient J. Va guanyar diversos premis en reconeixement de la seva prolífica trajectòria: Premio Nacional de Teatro en dues ocasions (1980 i 1992), el Premio Nacional de Literatura Dramática; el Premio Valle-Inclán (2011) per Tórtolas, crepúsculo y... telón;  el Premio Max de Honor i el Premio Príncipe de Asturias de las Letras en 1992.

Vés al prestatge d'arts escèniques ►

Més informació:
15/11/2016 18:21h