El festival Temporada Alta celebra 25 anys

El Festival Temporada Alta, el principal festival de teatre celebrat a la tardor a Catalunya, arriba enguany a la seva vint-i-cinquena edició. Més de 1.3000 espectacles oferts al llarg d'aquests anys, han consolidat aquest certamen que destaca principalment per la gran oferta d'estrenes nacionals i internacionals.

Al llarg dels mesos d'octubre, novembre i desembre, el públic podrà gaudir de més de 100 espectacles, 26 muntatges internacionals, 29 produccions pròpies i 33 estrenes absolutes. Tot i que el festival concentra la seva activitat principalment a Salt i Girona, es podran veure espectacles a altres indrets com Torroella de Montgrí, Banyoles o Palafrugell.

La inauguració se celebrarà el proper 30 de setembre amb l'obra In memoriam - La quinta del biberón Lluís Pasqual. Altres estrenes centrades en el panorama català seran Un obús al cor del Wajdi Mouawad dirigida per l' Oriol Broggi, l'espectacle d'Àlex Rigola Who is me. Passolini, sobre la figura del cineasta o Dybbuk una aproximació de Pau Roca al món de l'escriptor francès Romain Gary.

Pel que fa a la programació internacional, el públic podrà gaudir del muntatge del director polonès Krystian Lupa Davant la jubilació de Thomas Bernhard que comptarà amb actors catalans. Altres grans noms de l'escena internacional que tindran presència al Temporada Alta seran Peter Brook i Marie-Hélène Estienne que estrenaran l'obra Battlefield (Camp de batalla) o el director Milo Rau que amb el seu muntatge Mitleid (Compassió) tractarà sobre el drama dels refugiats.

Els clàssics també tindran cabuda al festival Temporada Alta, l'actor i director portuguès Tiago Rodrigues oferirà una versió d'Antonio i  Cleopatra de Shakespeare, Thomas Ostermeier posarà en escena el Txèkhov La gavina, i un altre alemany, Nicolas Steman, reivindicarà el geni romàntic de Goethe al seu espectacle Werther!.

Amb l'objectiu d'ampliar la seva oferta, el Temporada Alta inclou altres llenguatges artístics com teatre, dansa, circ, creació contemporània, música i fins i tot cinema.

Més informació:

Ves al prestage ►