Projecció del documental 'Tchindas' a la Biblioteca de Taradell
Mitjana (1 Vot)

Aquest divendres, a les 8 del vespre, a la Biblioteca de Taradell es podrà veure la projecció del documental Tchindas, una activitat emmarcada dins del projecte De biblioteca a biblioteca, de país a país que aquest 2016 es dedica a Cap Verd.
São Vicente és una petita illa de Cap Verd,  una antiga colònia Portuguesa que és coneguda a Europa bàsicament per la seva ciutadana més il·lustre, Cesárea Évora. Tchindas està rodat en aquest raconet d'Àfrica però el film no es concentra en aquesta figura musical sinó en una de les personalitats més desconegudes fora del seu país: Tchinda, una modesta venedora de coxinhas (bunyols) que va assolir la fama entre els seus fans quan va assumir públicament la seva condició de transsexual. El documental recull les vicissituds quotidianes d'aquest ésser paradigmàtic, estretament vinculat al seu barri humil i les preparacions del principal esdeveniment de l'any: el Carnaval.

Pablo García Pérez de Lara i Marc Serena van rodar el febrer del 2013 aquest llarg documental sobre la gran festa de Cap Verd, a l'illa de São Vicente, a través de la mirada de tres estimades i respectades transsexuals: a banda de la Tchinda hi ha l'Elvis i l'Edinha, i compta, això sí, amb la banda sonora de la desapareguda i homenatjada Cesárea Évora. Està gravat a Mindelo, càmera en mà i en crioll capverdià, una llengua oral. I és que Tchindas, amb la productora Doble Banda, és  un documental low cost rodat únicament a dues mans, les de Serena i García. Des de la seva estrena internacional, el juliol del 2015, Tchindas ha guanyat diversos premis. Per exemple a  l'Outfest, al Chicago Reeling, al MiradasDoc i al LesGaiCine, entre d'altres. També s'ha projectat a la Seminci i, fora de competició, a l'In-Edit i a la Mostra de São Paulo.

Un del seus directors, Marc Serena, explica en el seu bloc que: Un setmanari local parlava així d'ella (de Tchindas), el 1998: "És més popular a São Vicente que molts polítics. Pensa i actua com una dona malgrat néixer home. Viu el seu dia a dia de la manera més natural i exhibeix una elegància que causa enveja a moltes dones. Ha trepitjat passarel·les de moda, i ha estat el centre del carnaval d'aquest any". Arran d'aquest fet, allà anomenen "tchindas" a tots aquells que no siguin heterosexuals.

Nom: Tchindas

Gènere: Documental