Adéu Shigeru Mizuki

El passat dilluns 30 de novembre ens va deixar un dels grans autors de la història del manga, en Shigeru Mizuki a l'edat de 93 anys. Un mestre del terror, del gènere yokai, on retratava a les seves obres llegendes i fantasmes tradicionals però amb una tendresa única.

La ciutat de Sakaiminato, que el va veure néixer, sempre ha estat present en les seves obres, ja sigui per inspiració o com a localització de la trama. I és allà on podeu trobar un museu dedicat a ell i als seus personatges.

Per altra banda, la seva participació com a soldat de l'Exèrcit Imperial Japonès durant la Segona Guerra Mundial el va marcar profundament, va conèixer els horrors de la guerra i va perdre el seu braç esquerra.

A Espanya ens han arribat algunes de les seves grans obres com Nonnonba (1977), Kitaro (1967-1969)o Hitler : la novela gràfica (1971), a la seva famosa autobiografia.

Podeu trobat el legat de la seva obra a la Xarxa de Biblioteques.

Gràcies, i descansi en pau.

03/12/2015 16:20h