47 anys del naixement de la revista Rolling Stone (1967)

El 9 de novembre de 1967, neix la revista ‘Rolling Stone' per "caminar pel costat salvatge de la vida". Va ser fundada a Sant Francisco, Califòrnia, pel crític musical Ralph Gleason i Jann Wenner, que en l'actualitat segueix sent el seu director.

La revista va voler implicar-se en la realitat i participar-ne, sorgint en una època en la qual imperaven la contracultura i la subversió. És així com va decidir proposar un nou tipus de periodisme, que reunia aquestes dues característiques, encara que adoptant estàndards periodístics més tradicionals i polítiques menys radicals que el periodisme subversiu i clandestí de l'època.

Rolling Stone es va proposar reflectir el sorgiment d'una rebel·lió generacional a Estats Units, i fer-ho d'una manera totalment innovadora, que corregués paral·lel a la revolució cultural que sacsejava a la societat americana.

L'escriptor Lawrence Wright va descriure així les pautes necessàries per a l'escriptor que pretengués publicar en la revista: "No només ha de dir l'última paraula sobre un tema, sinó que l'enfocament ha de ser descarat i l'estil vigorós".

Rolling Stone revista estava orientada cap a la informació musical, principalment el rock, i amb el temps es convertiria en una de les més prestigioses del món. Per a ella han escrit cançons personatges tan coneguts com Iggy Pop, Bono, o els escriptors Tom Wolfe i Ken Kesey.

En el seu primer número,  John Lennon ocupà la portada juntament amb la seva esposa Yoko Ono qui protagonitzà la portada considerada la millor de les últimes quatre dècades per la Societat Americana d'Editors de Revistes. La imatge va ser presa per la fotògrafa Annie Leibovitz poc abans que l'ex beatle fos assassinat per un fan, al desembre de 1980, i va aparèixer el 22 de gener de l'any següent.

La revista ens parla d'una manera fàcil i no complicada de l'actualitat musical comercial (sense tenir en compte música efímera tipus "radio formula" ni música de tipus més alternatiu com ho cobreix  RockdeLux i d'altres publicacions que abasten el panorama  musical com Mondosonoro, Enderrock, Go Mag, Popular 1, Ruta 66,  i moltes més  que trobareu al càtaleg)

Rolling Stone té edicions a diferents països com: Espanya, Argentina, Brazil, Colombia, Mèxic, Rússia, Turquia, Regne Unit i Japó entre d'altres.

Més informació:
24/11/2014 15:23h