Metamorfosis

Del 26 de març al 7 de setembre

El CCCB acull l'exposició Metamorfosis, que  reuneix per primera vegada l'obra, materials i inspiració de tres genis i figures essencials del cinema animat: el pioner rus Ladislas Starewitch (1882-1965), el mestre txec Jan Švankmajer (1934) i el nord-americans bessons Quay (1947).

Tres filmografies singulars però que tenen molt en comú: un univers excèntric, d'entreson, en el qual conviuen la innocència, la crueltat, la voluptuositat, la màgia i la bogeria. Un paisatge inquietant, poètic i lúcid, de vegades grotesc i de vegades fantasmagòric, de personatges que estimen l'improductiu i fútil.

Hi trobarem també a l'exposició molt material relacionat amb els seus referents literaris, artístics i cinematogràfics: el conte de fades, els relats de terror, el món dels somnis, els gabinets de curiositats, la ciència preil·lustrada, l'alquímia i l'il·lusionisme.

A més de ser la primera vegada que s'aprofundeix en l'obra d'aquests artistes al nostre país, el que és veritablement interessant és la reunió dels tres en una mateixa proposta, cosa que  permet veure el diàleg implícit que existeix entre ell: els germans Quay es confessen admiradors de Jan Švankmajer i els tres gaudeixen de la companyia de Starewitch.

Paral.lelament el CCCB ens ofereix un catàleg d'activitats extens i molt interessant, començant per la conversa, el dia 26 de març a les 19:30, entre Jan Švankmajer, els germans Quay i Léona-Béatrice Martin-Starewitch, néta de Ladislas Starewitch.

Torna al prestatge de cinema ►

26/03/2014 11:05h