Agost, l'obra de Tracy Letts, als cinemes

Avui s'estrena als cinemes doblada al català la tragicomèdia "Agost" basada en l'obra teatral del mateix nom de Tracy Letts.

Avalada per prestigiosos guardons com el Premi Pulitzer i un Tony l'any 2008, "Agost" es va representar també a Catalunya durant la temporada 2010-2011 al TNC. Dirigida per Sergi Belbel, el repartiment comptava amb la ja desapareguda Anna Lizarán en el paper principal a més d'Emma Vilarasau, Abel Folk i Jordi Banacolocha, entre d'altres.

L'obra va ser un gran èxit de públic i crítica fins al punt que es va prorrogar a la cartellera i es va convertir en la representació més vista en la història del TNC, amb un total de 70.000 espectadors. També va guanyar un Premi Butaca.

La versió cinematogràfica està dirigida per John Wells, director i creador d'algunes conegudes sèries televisives com "Shameless", "Turno de guardia" o "Urgencias" . Compta amb un repartiment de luxe encapçalat per Meryl Streep, Julia Roberts, Ewan McGregor i Chris Cooper i ha estat nominada a dos Globus d'Or.

"Agost" ambientada a Oklahoma, narra la història d'una família, els Weston, que es retroba durant un calorós mes d'agost arrel de la desaparició del pare. És en aquesta trobada que sortiran a la llum els desafectes, els retrets, les misèries i els conflictes familiars.

Pots comparar el trailer de l'obra de teatre amb el de la pel·lícula:

Ves al prestatge d'arts escèniques

Ves al prestatge de cinema

10/01/2014 13:24h