El Festival Most encara la recta final
Mitjana (1 Vot)

El Festival Most, l'únic festival de cinema dedicat al món del ví, encara la recta final. Després d'atorgar el passat cap de setmana els guardons honorífics a l'actor Josep Maria Pou i la directora Isabel Coixet, aquest diumenge s'atorgaran els premis de les seccions Collita (al millor audiovisual relacionat amb el món del ví i el cava) i Brot (als millors curtmetratges a competició), a més de lliurar el tercer premi honorífic del festival a l'actriu Rosa Novell.

El festival Most és una iniciativa conjunta del Vinseum, Museu de les Cultures del Ví, i el Cine Club Vilafranca, que des del 2011 reuneix amants del cinema i experts en enologia al voltant de quatre seccions diferenciades: Gran Reserva, Collita, Brot i Mini Most.

Gran Reserva exhibeix en pre-estrena quatre grans pel·lícules que s'han projectat a festivals de tot el món i que ben aviat s'estrenaran comercialment al nostre país. Aquest dissabte li toca el torn a Diplomacia, l'últim treball del director alemany Volker Schlöndorff, i el diumenge a Rastres de sàndal, de la directora catalana Maria Ripoll. Basada en la popular novel·la d'Asha Miró i Anna Soler-Pontas, Rastres de sàndal és una història lluminosa que va guanyar el Premi del Públic del passat Festival de Cinema de Montreal.

La Secció Oficial de Collita 2014 recull 22 peces a competició i una sessió especial, (Natural Resistance, amb la presència del seu director, que també va ser l'autor del celebrat Mondovino), que conformen la millor producció audiovisual internacional relacionada amb la cultura de la vinya, el vi i el cava realitzada en els últims dos anys.

Brot és la nova denominació de la Mostra de Curtmetratges de Vilafranca, que aquest any arriba a la 19a edició, tot presentant els millors treballs de l'any del nostre país en format curt. Dijous i divendres es podran veure peces com l'estimulant Cólera, amb un desbocat Luís Tosar.

Finalment, el Most Festival reserva un lloc privilegiat als més petits: el Mini Most. D'una banda, la projecció de curtmetratges infantils. D'una altra, un taller per als més menuts, que a través del joc tindran l'oportunitat de construir eines de fer cinema amb les seves mans. Diumenge al matí, al finalitzar les projeccions, descobriran d'on ve el Most.

11/11/2014 12:31h