Joan Capri, 100 anys

En Joan Capri és el nom artístic d’en Joan Camprubí i Alemany ( Barcelona, 10 de juliol de 1917-4 de febrer de 2000) va ser un dels monologuistes més important del teatre català, recordat per la seva interpretació humorística amb  una ironia elegant però punyent, sabent caricaturitzar  la vida quotidiana.

La seva trajectòria va començar des de ben menut, era de família nombrosa, amb resultats acadèmics fluixos, ràpidament va entrar al món laboral : com a depenent i fent encàrrecs per un diari. La seva habilitat per fer riure de seguida el va fer destacar i començar el camí de les arts escèniques.

El seu primer èxit va ser Camarada Cupido d’en Xavier Regàs, a principis dels anys 50.  Al darrera vindrien Romeu de 5 a 9, El nas d’en Cyrano, Un metge imaginari, encapçalant la llista llarga de títols d’obres de teatre i  pel·lícules.

Les generacions que no van poder gaudir de les seves representacions teatrals  el van conèixer gràcies a la sèrie El Doctor Caparrós, en dues temporades : Medicina general i Metge de poble. Compatint  escena amb la Carme Sansa,  la Maria Matilde Almendros i en Joan Pera. La sèrie es va emetre a Televisió Espanyola de Catalunya durant els anys vuitanta.  Durant els anys 90 treballaria a TV3 a la sèrie Amb l’aigua al coll.

L’any 1982 va ser guardonat amb la Creu de Sant Jordi, l’any 1997 va rebre la Medalla d’Or al mèrit artístic de l’Ajuntament de Barcelona.  Al  seu barri, Ciutat Vella, se li va dedicar una placeta, al costat del Mercat de Santa Caterina.

L’any 2012, l’actor en Joan Pera va retre un homenatge a en Capri, al Teatre Condal, amb una bona acollida de públic. Enguany, fa cent anys del seu naixement, des d’arreu s’ha volgut recordar-lo per tantes bones estones que ens va fer passar : RAC1 , els seu monòlegs van ser la lectura  pública triada per Sant Jordi a Calella, entre d’altres..

Al següent enllaç trobareu una selecció dels deu millors monòlegs d’el gran Joan Capri,

Citando voy

10/07/2017 15:55h