20a edició dels premis Max

Autor: © Premios Max

Els Premis Max van arribar a la seva 20a edició coincidint amb el naixement de Federico García Lorca. Artistes de teatre, dansa, música i circ van omplir el Palau de les Arts de València en una cerimònia dirigida per Joan Font, de Comediants.

La gran guanyadora de la nit va ser 'Només són dones' de Carme Portaceli, l’única producció catalana que es trobava entre les candidates. Els premis Max van reconèixer la producció com a millor espectacle de teatre i Carme Portaceli amb el guardó a millor direcció escènica.

En les categories d’interpretació, els premis van distingir com a millor actriu protagonista a Núria Mencía pel seu paper a 'La respiración' i a Ángel Ruiz com a millor actor protagonista per  'Miguel de Molina al desnudo'. Pel que fa als actors de repartiment, els premis van recaure en Ainoa Santamaría per 'La estupidez' i Paco Ochoa per 'El laberinto mágico'.

'Oskara' del coreògraf Marcos Morau va ser una de les grans guanyadores de la nit enduent-se els guardó a millor companyia de dansa i millor disseny de vestuari. 'Caída del cielo', per la seva banda, va aconseguir els guardons a millor disseny d’il·luminació, millor coreografia i millor intèrpret femenina de dansa per la ballarina i coreògrafa Rocío Molina.

Per primera vegada, els premis Max van incloure la categoria dedicada al Millor espectacle de carrer que va 'Mulïer' de la companyia Maduixa Teatre. El premi a millor espectacle infantil va reconèixer 'Amour', de la companyia Marie de Jongh, i el millor espectacle revelació va ser per  'inTarsi', de la companyia de circ Eia.

El Premi Max d’Honor va reconèixer la trajectòria professional de l’autor, dramaturg i director sevillà Salvador Távora que va recollir el guardó emocionat.

Aquests són els guanyadors dels premis Max d'enguany:

• Millor espectacle de carrer: 'Mulhier' de Maduixa Teatre
  • Millor espectacle infantil: 'Amour', cia Marie de Jongh