Brossa : poesia teatralitzada

Collar de cranis esquerdes parracs enderrocs  d’en Carles Santos i Jordi Oriol , una mirada conjunta a l’obra d’en Joan Brossa. Dues mirades, dos punts de vista oposats.  Un text amb dues parts que es comuniquen.  El fonament i objectiu de l’obra és la mirada, el mirar de l’espectador, el mirar d’en Brossa, tot un joc de miralls, il·lusió o la saviesa del joc de les paraules.

Posat en escena pel projecte pedagògic IT del Teatre Nacional de Catalunya , pels graduats  en Arts Escèniques  de l’Escola Superior d’Art  Dramàtic de l’Institut del Teatre  i la col·laboració de l’ESMUC.

En Joan Brossa, el mestre de la poesia visual, escènica, un artista polièdric, amb diversos registres  en el terreny de la creació :  poesia visual, cartells,  imatges, guions de cinema, etc.  Un creador que va provar tots els camps artístics, ell mateix ho definia : “cares de la mateixa piràmide”.

La poesia escènica brossiana  es caracteritza per la innovació per trencar amb la tradició, buscant noves formes poètiques.

Al catàleg Aladí trobareu l’obra d’en Brossa i els estudis de la seva obra, biografia i entrevistes.

23/05/2017 11:38h