Adéu a Trisha Brown, referent internacional de la dansa contemporània

Autor: Marc Ginot

El passat 18 de març va morir als 80 anys la coreògrafa i referent de la dansa contemporània, Trisha Brown, a Texas.

Nascuda a Aberdeen, una ciutat de l’estat de Washington, el 1936, va estudiar Dansa a la universitat de Mills a Oakland (California). La seva educació artística li va aportar una gran varietat d’estils. Dominava el ballet, el modern jazz, l’acrobàcia, etc.

Es va traslladar el 1961 a Nova York, rebutjant, als inicis de la seva carrera, els espais convencionals dels teatres i actuant a museus, galeries d’art i altres espais urbans. Però funda la seva pròpia companyia i comença una gira per Amèrica del nord i Europa en el circuits teatrals. A artir d’aquest moment la seva carrera no s’aturaria, i aconseguiria convertir-se en un referent de la dansa d'avantguarda dels 70 gràcies al seua estil rupturista i radical.

Brown va abandonar el rigor tècnic de la dansa per a incorporar-hi el moviment natural i la improvisació.

21/03/2017 09:39h